perjantai 5. huhtikuuta 2024

20 minuutin ohjattu liikkuvuusharjoitus lantiolle

Jos lantiosi kaipaa avausta näin loppuviikosta, niin laita kokeiluun tämä 20 minuutin ohjattu liikkuvuusharjoitus.

Tämän harjoitteen liikkeet keskittyvät:

- lonkan liikkuvuuden parantamiseen
- pakaran venyttämiseen
- kyljen venyttämiseen
- taka- ja etulinjan avaamiseen
- etureiden venyttämiseen
- rintarangan liikkuvuuteen




Kommentoi tykkäätkö katsoa mieluummin ohjattuja videoita vai ilman puheohjausta?

torstai 28. maaliskuuta 2024

Boostia kevääseen pienryhmästä 🔥

 


Kevät Boost-pienryhmävalmennus on tarkoitettu sinulle, joka haluat..


✅ kehittää kuntoasi toiminnallisella treenillä

✅ nauttia monipuolisesta harjoittelusta, joka innostaa ja tuo iloa liikuntaan

✅ haastaa itseäsi kannustavassa treeniympäristössä

✅ oppia vahvistamaan keskivartaloasi monipuolisesti


Pienryhmä sisältää

- 8 yhteistreeniä (huom. ei treenejä 1.5)

- omatoimisen harjoitusohjelman, jolla vahvistat koko vartaloasi sekä parannat kestävyyskuntoasi

- yksilöllistä ohjausta pienryhmässä

- tsemppaavan ja kannustavan treeniympäristön

- valmentajan tuen pienryhmän ajalle


Info

📆 ke 10.4-5.6.2024

🕕 17:15-18:15

📌 Huippu Center, Kuopio

👥5-8 hlö

💶69 e / kk (yhteensä 138 e)


Lisäboostia

Halutessasi voit boostata valmennustasi  Inbody-kehonkoostumusmittauksella (+10e) sekä henkilökohtaisella ruokavaliolla, jonka avulla voit pudottaa maltillisesti painoasi tai keskittyä boostaamaan suorituskykyäsi tavoitteestasi riippuen (+40e).



Ensimmäiset paikat on jo varattu, joten olisiko sinunkin aika liittyä mukaan ja boostata kevät 2024 hyvällä energialla? 💪



Ilmoittaudu su 7.4.2024 mennessä ira@kuntojakeho.fi

perjantai 22. maaliskuuta 2024

Tulossa huhtikuussa 2024


Toiminnallisen harjoittelun pienryhmä Vahvempi Sinä saa jatkoa keväällä 2024 Kevät Boost-ryhmän merkeissä.

Lisäinfoa tulossa ensi viikolla, joten pysy kuulolla 🔥

torstai 14. maaliskuuta 2024

Helpotusta lapajumeihin hierontapallolla

 Tuntuuko lapojen väli perunapellolta? 🙈


Jos haluat päästä eroon lapojen väliin eksyneistä muhkuroista, pistä tämä helposti lähestyttävä hierontapallotekniikka käyttöön. 👏


 1. Nappaa vastakkaisella kädellä vastakkaisesta hartiasta kiinni. Sormenpäiden pitäisi osua tällöin lavan yläreunaan.


 2. Aseta seuraavaksi pallo tähän kohtaan ja nojaa seinään.

 

3. Lähde liikuttamaan palloa joko pienellä ylös-alas tai hieman pyörivällä liikkeellä. 


4. Käsittele ensimmäistä kohtaa noin minuutin ajan, ja siirrä sen jälkeen palloa hieman alemmas. Toista käsittely tähänkin kohtaan. 


5. Siirrä palloa vielä kertaalleen hieman alemmas ja toista käsittely. 




Lisävinkit 


✨ Löydä sopiva paine, jonka voit kuunnella rennosti ilman lihaksen jännittymistä. 


✨ Pystyt säätelemään painetta, sillä miten voimakkaasti nojaat seinään. Jos lavan väli tuntuu todella kipeältä, nojaa vähemmän seinää vasten. 


✨ Pyri käsittelemään koko lavan alue siirtämällä palloa aina hieman alemmas. 


✨ Pysyttele lavan ja selkärangan välillä, eli vältä luisia alueita. 



Ps. Nyt sinulla on mahdollisuus lunastaa omat hierontapallot edullisesti Lifeturnin verkkokaupasta. Koodiööa KUNTOJAKEHO15 saat 15% alennuksen normaalihintaisista tuotteista 😊



maanantai 4. maaliskuuta 2024

4 syytä rakastua hierontapalloon

Kaupallinen yhteistyö yrityksen Lifeturn kanssa 


𝐎𝐥𝐞𝐭𝐤𝐨 𝐯𝐚𝐥𝐦𝐢𝐬 𝐦𝐮𝐥𝐥𝐢𝐬𝐭𝐚𝐦𝐚𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐡𝐨𝐧𝐡𝐮𝐨𝐥𝐭𝐨𝐬𝐢? 


Saanko esitellä oman kestosuosikkini omatoimiseen kehonhuoltoon – hierontapallot!

Jos et ole aikaisemmin tehnyt tuttavuutta tämän pienen, mutta erittäin näppärän kehonhuoltovälineen kanssa, niin tässä neljä perustelua, jotka varmasti herättävät mielenkiintosi. 🤩





1. Apuväline omatoimiseen kehonhuoltoon 

Hierontapallo on ehdottomasti oma suosikki, kun valitaan parasta kehonhuoltovälinettä omatoimiseen kehonhuoltoon. Pallon avulla pääset käsittelemään tarkasti pienempiäkin jumikohtia vapauttaen samalla kehoasi kireyksistä.


2. Näppärän kokoinen


Pienen koon ansiosta pystyt ottamaan hierontapallon mukaan minne ikinä menetkin: töihin, kuntosalille, harrastuksen pariin tai vaikkapa lomareissulle. Näin sinulla on aina mukanasi pieni ja tehokas apuväline lihasjumeihin.


3. Helppo käyttää


Hierontapallo on helppo käyttää: valitset vain kohdan, jota haluat käsitellä ja alat hommiin. Toki paineen säätelyssä kannattaa huomioida se, että löydät itsellesi sopivan, kivuttoman paineen, jota voit kuunnella rennosti.


4. Soveltuu koko keholle


Hierontapallolla pystyt käsittelemään koko kehosi aina päästä varpaisiin saakka. Erityisen hyvin pallolla saa hierottua mm. jalkapohjaa, pakaraa, alaselkää sekä lapojen väliä. Ja näistä onkin tulossa myöhemmin video-ohjeistuksia. 👏


 

Mistä voin tilata oman palloni?

Suosittelen suuntaamaan Lifeturn.netin verkkokauppaan ja nappaamaan sieltä ostoskoriin hierontapallo-setin, jonka mukana tulee kaksi hierontapalloa kantokassin kera. 🟠⚫

Yhteistyön merkeissä saan tarjota teille 15 % alennuksen normaalihintaisista tuotteista, joten ei muuta kuin rentoutumaan ja vapauttamaan kireyksiä pallojen avulla. 👌


Lifeturn on kotimainen verkkokauppa, jonka missiona on olla käännekohtasi kivuttomaan elämään. Verkkokaupasta löytyy monipuolinen valikoima eri tuotteita, joista on apua niin liikkuessa, oikeaa ergonomiaa haettaessa sekä omatoimisessa kehonhuollossa. Valikoimasta löydät mm. paljon erilaisia niveltukia, kylmä- ja kuumahoitoihin tarkoitettuja välineitä sekä lihashuoltoon tarkoitettuja välineitä kuten hierontapalloja.


Tutustu monipuoliseen valikoimaan ja hyödynnä koodi KUNTOJAKEHO15 saadaksesi 15% alennuksen tilauksesi normaalihintaisista tuotteista.


maanantai 29. tammikuuta 2024

Kestosuosikki - Kolme otetta helpottamaan niskajumeja

Tässäpä vuosien kestosuosikki 🤩 Tämä vuosia sitten tehty video, jolta löytyy kolme hierontaotetta helpottamaan niskajumeja on kiistämättä kestosuosikki kanavallani. Ei mene viikkoakaan, etteikö tämä video löytyisi viikon katsotuimman Top 3 joukosta, minkä takia tämä video onkin viime vuoden toiseksi suosituin video. Pistä siis videon otteet testiin ja vetreytä niskaasi 👌 1. Poikittaisvedot ja karhun rutistus hartioille 2. Liu'utus rangan suuntaisesti
Tämän liikkeen voit tehdä myös siten, että aloitat liikkeen kallonpohjasta ja liu'utat käsiä alaspäin.
3. Rutistukset niskalle Peukalo jää koukkuun kaulan puolelle, muut sormet tulevat niskan puolelle. Rustistele sopivalla paineella lihaksia sormien väliin.




PS: Mikäli kaipaat aikaa itsellesi ja kehosi hyvinvoinnille, olet lämpimästi tervetullut huollattamaan kehoasi hierontapöydälleni. Lue lisää urheiluhieronnasta.

perjantai 26. tammikuuta 2024

Vuoden 2023 TOP 3 : Kohotettu kyyhkynen (nro 3)

Viime vuoden top 3 YouTube-videota piti sisällään kaksi uutta videota sekä yhden kestosuosikin ✨

Kolmanneksi suosituimmassa videossa käytiin läpi, kuinka lantion aluetta voi lähteä avaamaan vaikkei joogasta tuttu kyyhkysasento vielä tunnu miellyttävältä lattialla tai korotetulla alustalla tehtynä.

Laita tämä versio testiin, mikäli kaipaat pakaran alueelle avausta 👌

Kolme variaatiota


Staattinen
- kun löydät sopivan kohdan , voit jäädä hetkeksi tähän asentoon ja kuunnella venytystä

Dynaaminen
- tehosta venytystä tekemällä pientä pumppaavaa ylös-alas liikettä oman hengityksen tahdissa

Tehostettu
- tehosta venytystä nojaamalla eteenpäin selkä suorana. Tämän version voit tehdä niin staattisena kuin dynaamisena. 👌

20 minuutin ohjattu liikkuvuusharjoitus lantiolle

Jos lantiosi kaipaa avausta näin loppuviikosta, niin laita kokeiluun tämä 20 minuutin ohjattu liikkuvuusharjoitus. Tämän harjoitteen liikkee...