sunnuntai 20. joulukuuta 2015

20. luukku - Mittarimato

Mittarimato on erinomainen liike varsinkin alkulämmittelyyn, samalla kun takareidet ja pohkeet saavat liikkeen aikana venytystä, harjoitat tasapainoasi, koordinaatiotasi sekä keskivartalonlihakset vahvistuvat.

1. Seiso kapeassa haara-asennossa, pidä keskivartalossa hyvä tuki. Lähde nikama nikamalta tekemään eteentaivutusta, kunnes kädet osuvat maahan.


2. Kävele käsillä niin pitkälle kuin mahdollista, pitäen koko ajan hyvän tuen keskivartalossa sekä lavoissa. Tavoitteena olisi päästä käsillä kävellen lankkuasentoon.




3. Seuraavaksi lähde ottamaan pieniä askelia suorin jaloin, tuo jalat niin lähelle käsiä kuin vain liikkuvuutesi antaa periksi. Venytyksen tulisi tuntua takareisi/pohje alueella. 


4. Kun jalat ovat saavuttaneet kädet, kävele käsillä taas mahdollisimman pitkälle ja toista liike.


Tee 3 x 6-10 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Neljä liikettä ylävartalolle

Tämä kehonhuoltoharjoitus on kohdistettu tukemaan ylävartalon liikkuvuutta ja hyvinvointia. Näiden liikkeiden avulla kohdistat venytystä mm....