maanantai 19. joulukuuta 2016

19. Luukku - Jalkatreeni


Aktivoi keskivartalo
Ota toisella jalalla askel eteenpäin.
Lähde laskemaan takimmaista polvea kohti maata, ja uloshengityksellä ponnista etummaisella jalalla itsesi ylös.
Toista liike toiselle puolelle.
Keskity pitämään polvi-varvaslinja samana ja älä anna polven mennä varpaiden yli. 



Aloita liike hakemalla hyvä tasapainoinen asento yhdellä jalalla seisten (vasen).
Aktivoi keskivartalo, ja lähde loikkaamaan etuviistoon mahdollisimman pitkä loikka.


Pysäytä liike, kun laskeudut maahan. 
Löydä tasapaino ja loikkaa nyt toisella jalalla.
Rytmitä liikettä käsilläsi.






Aloita askelkyykkyasennosta.
Tee ensimmäinen askelkyykky eteen. Ja ponnista etummaisella jalalla voimakkaasti takaisin toisen jalan viereen.
Seuraava kyykky tehdään sivulle.
Kolmas askelkyykky tehdään taakse.
Kun olet tehnyt kaikki kolme askelkyykkysuuntaa vaihda jalkaa ja toista toiselle puolelle.






Aktivoi keskivartalo ja ota mahdollisimman leveä asento. Varpaat osoittavat noin klo 10 ja klo 2 suuntaan.
Lähde laskeutumaan rauhallisesti niin alas kuin mahdollista.
Polvien tulee seurata varpaiden linjaa, eli laskeudu niin alas kuin pystyt samalla pitämään polvet oikeassa linjauksessa. (Polvet eivät saa kääntyä sisäänpäin)
Työnnä itsesi ylös käyttäen voimakkaasti pakaroitasi (paina kantapäitä maahan ja purista pakaroita yhteen).









Aktivoi keskivartalo ja aloita liike askelkyykyn lähtöasennosta.
Laskeudu alas askelkyykkyyn ja ponnista seuraavaksi voimakkaasti ilmaan ja vaihda ilmassa jalkojen paikkaa: etummainen jalka siirtyy taakse ja takimmainen siirtyy eteen.
Tuo takimmaista polvea taas lähelle maata ja ponnista voimaasti ylös. 



Tee liikkeet peräkkäin ja lepää kierrosten välissä 1-2 minuuttia.
Toistot: 12
Kierrokset: 3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Teemaviikko - Kuntonyrkkeily / Askeltikkaat

 Tällä kertaa vuorossa a skeltikkailla tehtäviä harjoitteita, joiden avulla kehität nopeutta ja koordinaatiota. 1. Tikkaus jokaiselle 2.  Ka...