maanantai 23. joulukuuta 2019

Hyvän olon joulukalenteri - 23. Aika rauhoittua


Aatto kolkuttelee jo ovella, ja suurin jouluhötky on varmasti jo saatu päätökseen. Joten nyt on aika hengähtää hetkeksi ja rauhoittua joulun viettoon, joten kokeile ihmeessä tätä rentoutusharjoitusta. Viivy asennoissa niin kauan kuin itsestäsi tuntuu hyvältä. Keskity hengitykseen, ja mikäli ajatukset karkaavat muualle, tuo ne takaisin hengitykseesi. 

1. Aloita lapsen lepoasennosta, jossa polvet ovat vieressä ja pidät käsiäsi vartalon vieressä.




2. Seuraavaksi avaa polvia auki siten, että iso varpaat jäävät kosketukseen. Tuo kädet vartalon etupuolelle suoraksi ja anna pään laskeutua lattiaan.




3. Nosta vasen nilkka oikean reiden päälle, ja lähde rauhallisesti tuomaan vasenta jalkapohjaa kohti lattiaa. Jos jalkapohja ei tule maahan asti, voit laittaa jalan alle korokkeen, jotta saat liikkeestä mahdollisimman rennon. Nostamalla jalkaa lähemmäs olkapäätä, saat venytyksen tuntumaan enemmän - muista kuitenkin rentous.
Toista toiselle puolelle.




4. Päätä harjoitus Savasana-asentoon.



Kokosin loppuun myös aikaisemmin ilmestyneitä rentoutumishetkiä:


Kaakao kuuluu ehdottomasti omaan jouluun. Mikä onkaan parempaan kuin nauttia kuppi lämmintä juomaa ja kärpetyä sohvan nurkkaan lukemaan jotain hyvää kirjaa. Lisäämällä kaakaoseen macaa, joka on adaptogeeni, saat kaakaoseen aavistuksen mahdollista joulustressiä vastaan taistelevaa superfoodia.


Joulun alla suklaata voi tulla syötyä normaalia enemmän, mutta entä jos seuraavan kerran kun menet konvehtirasian luokse, nauttisitkin siitä yhdestä suupalasta niin pitkään kuin mahdollista. Kokeile tässä tapauksessa suklaameditaatioa, ja nautiskele!


Kaipaatko joulukiireen keskellä pientä meditaatiohetkeä? Kokeile tätä kehomeditaatioa seuraavan kerran, kun tunnet kaipaavasi hetkeä rauhoittumiselle.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti