torstai 21. joulukuuta 2017

21. luukku - Treeni 21


Tänäänkin mennään jolukalenterin luukun numeron mukaan, kyseessä on siis Treeni 21. Treeni sisältää kolme eri liikettä: kyykky, punnerrus ja rullaus selinmakuulta. Jokaista liikettä tehdään 21 toistoa, mutta pienellä twistillä - nimittäin vaihtelemalla liikeradan pituutta.

- Ensimmäiset seitsemän (1-7) toistoa tehdään liikkeen alusta puoleen väliin.
- Seuraavat seitsemän (8-14) toistoa tehdään liikkeen loppuosasta puoleen väliin.
- Ja viimeiset seitsemän (15-21) toistoa tehdään koko liikeradalla.

Otetaan esimerkiksi kyykky. Mikäli tekisit kyykyn 90 asteen kulmaan, menisi liike seuraavanlaisesti:
Laskeudut ensimmäiset seitsemän kertaa noin 45 asteen kulmaan, eli koukistat polviasi vain hieman ja nouset sieltä takaisin lähtöasentoon.
Seuraavaksi laskeudut 90 asteen kyykkyyn, ja lähdet tekemään tästä asennosta kyykyn ylösnousuvaihetta noin puoleenväliin kyykkysi liikerataa.
Viimeisenä teet seitsemän kyykkyä koko liikerataa käyttäen.

Videolta voit katsastaa liikkeiden esimerkit.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kehonhuoltoharjoitus - Matka kohti liikkuvuusflowta

Tässä kehonhuoltoharjoituksessa aloitamme kolmella yksittäisellä liikkeellä, joista muodostuu videon lopussa mukavasti eteenpäin soljuva lii...