lauantai 12. elokuuta 2017

Torstai tabata

Tämän viikkoisen tabatan voit löytää mm. Facebook-sivuiltani. Ensimmäinen liike pohjautuu pitkälti joogaan, ja siinä saat mukavasti venytystä takareidelle ja pohkeelle, siirtyminen suorinkäsin lankkuun puolestaan vahvistaa mm. keskivartaloasi. Ja jos haluat ottaa ranteita enemmän mukaan, suosittelen painon siirtoa normaalia edemmäs - näin saat vahvistettua myös ranteitasi.

Toinen liike on suhteellisen haastava Hollow body hold, josta olen esitellyt kaksi helpotettua versiota. Tässä asennossa on tärkeää, että selkä pysyy kuppiasennossa, jolloin alaselkäsi on koko liikkeen ajan kiinni lattiassa. Jos liike tuntuu vieläkin liian haastavalta, voit helpottaa liikettä laskemalla kädet vartalosi vierelle.

Kolmannessa liikkeessä lähdetään tekemään flowmaista "breakdancer"-liikettä, joka vaatii hyvää lapatuen hallintaa kuin myös liikkuvuuttakin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kehonhuoltoharjoitus - Matka kohti liikkuvuusflowta

Tässä kehonhuoltoharjoituksessa aloitamme kolmella yksittäisellä liikkeellä, joista muodostuu videon lopussa mukavasti eteenpäin soljuva lii...