tiistai 7. joulukuuta 2021

Hyvän olon joulukalenteri - 7. luukku : Polven nosto ja kierto


 


Polven nosto ja kierto


Tällä liikkeellä haastat tasapainoasi sekä lisäät rintarangan liikkuvuutta.


1. Aseta keppi hartioiden päälle.
2. Aktivoi keskivartalo ja nosta toinen polvi ilmaan - säilytä pakara aktiivisena.
3. Lähde kiertämään ylävartaloa kohti nostettua polvea, palauta keskelle ja toista toiselle puolelle.


maanantai 6. joulukuuta 2021

Hyvän olon joulukalenteri luukku 6 - Treeni 6-12-21

 



Tämän treenin liikkeillä saat treenattua samalla hieman liikkuvuutta kuin myös voimaakin. Sinulla on 15 minuutti aikaa tehdä niin monta kierrosta kuin ehdit seuraavia liikkeitä:

6 x mittarimadosta lankkukävelyyn

12 x breikkari

21 x kyykky + nilkan kosketus




Rauhallista Itsenäisyyspäivää!

sunnuntai 5. joulukuuta 2021

Hyvän olon joulukalenteri luukku 5 : Melonta kepillä


 


Melonta kepillä

Tämä liike vahvistaa keskivartaloasi.


1. Istu lattialle siten, että kantapäät jäävät maahan ja paino on istuinkyhmyilläsi. Ota kepistä leveä ote.
2. Aktivoi keskivartalo ja nojaa taakse (mitä enemmän nojaat taakse, sitä raskaampi liikkestä tulee).
3. Lähde kiertämään keppiä puolelta toiselle, isolla liikkeellä - aivan kuin meloisit.

perjantai 3. joulukuuta 2021

Hyvän olon joulukalenteri 3 : Askelkyykky keppi pää yläpuolella




Askelkyykky keppi pään yläpuolella

Askelkyykyllä vahvistat reisiä sekä pakaraa, parannat tasapainoasi sekä keskivartalon stabiliteettia. Kun mukaan otetaan paino pään yläpuolelle, pystymme vaikuttamaan myös ylävartalon voimaan. Kepin kanssa on helppo lähteä liikenteeseen, ja liike sopiikin hyvin esimerkiksi alkulämmittelyyn.



torstai 2. joulukuuta 2021

Hyvän olon joulukalenteri luukku 2 : Lumenluonti heilautus


 


Lumenluonti heilautus

Tästäpä mukavan lämmittävä liike alkulämmittelyyn tai taukojumppaan. Liikkeen avulla saadan rankaan kiertoliikettä, joka on erityisen tervetullutta pitkään kestäneen paikallaan olon jälkeen.

keskiviikko 1. joulukuuta 2021

Hyvän olon joulukalenteri luukku 1: Alaspäin katsova koira kierrolla


 

Jälleen on se aika vuodesta, kun Hyvän olon joulukalenteri avaa ensimmäisen luukkunsa. Tänä vuonna tulet löytämään paljon vinkkejä, joiden avulla voit huolehtia kehosi hyvinvoinnista lisäten joko  liikkuvuutta tai kehosi hallintaa. Mukaan saattaa eksyä ehkä jokunen reseptikin ;)


Alaspäin katsova koira kierrolla

Tällä liikkeellä vahvistat keskivartaloasi lankkuasennossa, avaat vartalon takaosaa sekä parannat rangan liikkuvuutta.


1. Asetu lankkuasentoon.
2. Työnnä lantiota ylöspäin ja ylävartaloa käsien väliin, jaa paino tasaisesti käsille ja jaloille.
3. Kun olet alaspäin katsovassa koirassa, irrota toinen käsi lattiasta ja kurkota kädellä kohti vastakkaista jalkaa.
4. Palaa takaisin lankkuun.

Hyvän olon joulukalenteri - 7. luukku : Polven nosto ja kierto

  Polven nosto ja kierto Tällä liikkeellä haastat tasapainoasi sekä lisäät rintarangan liikkuvuutta. 1. Aseta keppi hartioiden päälle. 2. Ak...