tiistai 2. toukokuuta 2023

Vinkit onnistuneeseen aamutreeniin



Haluaisitko olla ”salil eka” ja aloittaa päiväsi energisesti treenien parissa? Nappaa tästä vinkit onnistuneeseen aamutreeniin.


1. Varaa aika kalenterista

Aikatauluttaminen on yksi merkittävä tekijä, joka kannattaa huomioida, kun haluat päästä aamulla ensimmäisenä salille tai muun treenin pariin. Tarkista minkälainen viikko sinulla on tulossa ja valitse treeniä ajatellen sopivimmat ajankohdat. Kun päivät ovat selvillä, kirjaa ne ylös kalenteriin, jolloin ne ovat osa viikkosuunnitelmaasi. Tämä auttaa vähentämään joopas-eipäs pähkäilyä siitä lähtisitkö tänä treenaamaan vai et.


2. Pakkaa salikassi valmiiksi

Helpota lähtöä ja pakkaa salikamppeet valmiiksi jo illalla. Ota esille myös seuraavan päivän vaatteet, jolloin sinun ei tarvitse käyttää aikaa aamulla vaatteiden etsimiseen.


3. Syö helppo ja nopea aamupala ennen lähtöä

Pieni energiatankkaus pitkän yön jälkeen antaa sinulle puhtia aamun treeniin. Kovin raskaasti ei kannata syödä, vaan pidä aamun energiatankkaus enemmän välipalamaisena.

Esimerkiksi banaani ja hieman pähkinöitä/pähkinävoita tai smoothie jossa on marjoja ja proteiinia esim. rahkan tai proteiinijauheen muodossa, ovat näppäriä ja helppoja vaihtoehtoja aamuisin.

Muista myös nesteytys aamulla.


4. Aamupala numero 2

Ennen (aamu)treeniä ei kannata syödä kovin tukevasti, ja jotta nälkäkiukku ei pääse iskemään treenin jälkeen ennen lounasta, kannattaa mukaan napata ns. aamupala numero kaksi, jonka nautit treenin jälkeen työpaikallasi.

Aamupala kannattaa valmistaa ennakkoon edellisenä iltana, jolloin se on helppo napata salikassiin mukaan aamulla. Esimerkiksi tuorepuurot on yksi hyvä vaihtoehto helposti valmistettavasta aamupalasta, johon saa helposti ympättyä mukaan niin hiilarit, protskut kuin rasvatkin.



5. Treenin aika


Näiden steppien jälkeen onkin aika suunnata treenin pariin ja aloittaa päivä energisesti. 👊

 

Tykkäätkö itse treenata mieluummin aamuisin vai onko myöhäisempi ajankohta sinulle sopivin? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

20 minuutin ohjattu liikkuvuusharjoitus lantiolle

Jos lantiosi kaipaa avausta näin loppuviikosta, niin laita kokeiluun tämä 20 minuutin ohjattu liikkuvuusharjoitus. Tämän harjoitteen liikkee...