maanantai 23. heinäkuuta 2018

Vaihtelua porrastreeniin

Pispalan portaat.


Kävimme reilu viikko sitten pyörähtämässä Tampereella, ja teimme samalla reissulla hieman tuttavuutta Pispalan portaisiin. Itsestäni rappustreenit tuovat mukavaa vaihtelua näin kesäaikaan, ja mieluummin suuntaan askeleeni rappusille kuin lähden juoksemaan tasavauhtista lenkkiä. Mutta sen lisäksi, että tikittäisit rappusia edes-takaisin, voit ottaa mukaan muutamia liikkeitä, joiden avulla saat treenattua myös räjähtävyyttäsi.

Seuraavaksi pientä videon pätkää kolmesta liikkeistä, joiden avulla saat räjähtävyyttä sekä myös yläkropan töihin.



Vinkkejä liikkeisiin
1. ja 2. liikkeessä pyri tekemään hyvä hallittu alastulo hypyistä. Pysäytä hetkeksi paikalleen, ja ponnista sen jälkeen voimakkaasti seuraavaan toistoon. Katso, että polvet ja varpaat menevät samaan suuntaan. Samoin kuin kyykyssä, et halua hypyissä polvien notkahtavan sisäänpäin!
Kädet rytmittää liikettä.

3. liikkeen voit tehdä hypyllä tai ilman, jos haluat antaa jaloille hieman huilia, niin tee vain mittarimato ja punnerrus osio, ja siirrä jalat rauhallisesti lähelle käsiä. Punnerruksissa varo päätäsi, ettet saa muhkua otsaan ;)

Ja kaikkihan tietysti muistaa myös sen keskivartalon tuen kaikissa liikkeissä :)

Näitä maisemia kelpaa katsella! Jos jotakin kaipaan tänne Hyvinkäälle, niin se on ehdottomasti vesi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kehonhuoltoharjoitus - Matka kohti liikkuvuusflowta

Tässä kehonhuoltoharjoituksessa aloitamme kolmella yksittäisellä liikkeellä, joista muodostuu videon lopussa mukavasti eteenpäin soljuva lii...