keskiviikko 3. maaliskuuta 2021

Liikkuvuusharjoitus koko vartalolle

Anna koko vartalollesi liikettä tämän videon harjoitteilla.

Tee jokaista liikettä 1-2 minuuttia, kuulostelleen oman kehosi tarpeita.
Liiku liikkeessä hengityksen tahtiin (uloshengitys vie venytykseen, sisäänhengitys tuo pois).


Jos video ei näy, voit katsoa sen myös täältä.


Liikkeet

- 90/90 avauspakaralle joko 3 toistoa/puoli tai vuorotellen (selkä suorana)
- Eteentaivutus haara-asennossa + kylkien avaus (molemmat pakarat maassa)
- Alaspäin katsova koira (paino tasaisesti käsille ja jaloille jaettuna)
- Rintalihaksen avaus - Cat & Cow
- Dynaaminen koiranpentuasento (polvet ja lantio alekain koko liikkeen ajan)

- Vatsalihasten venytys (napa lattiassa, vedä käsillä itseäsi eteenpäin) - Väliliikkeenä: lapaympyrät
- Lonkankoukistajan avaus toispolviseisonnassa (selkä suorana koko ajan, ajattele ”häntää koipien väliin” siten, että alaselkä suoristuu, mutta pakarat pysyvät kuitenkin suht rentona)
- Lonkankoukistaja + takareisi combo (takareiden avauksessa lantio liikkuu taakse, selkä säilyy suorana, pieni pehmeys polvessa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voimaa & Liikkuvuutta

 Kehittelin Voima & Liikkuvuus-tunnin viime vuoden puolella, kun osa ryhmäliikuntatunneista tarvitsi pientä tuunausta koronan takia. Tun...