perjantai 28. lokakuuta 2016

Uutuuksia

Huomasin eräänä päivänä seikkaillessani netin ihmeellisessä maailmassa Puhdistamon mainoksen, jossa mainostettiin heidän uutta proteiinijauhetta. Kyseessä on Puhdistamon luomu heraproteiinijauheet. Mikä tässä on vielä hienompaa on se, että hera valmistetaan ruoholla ruokittujen lehmien maidosta! Äkkiseltään saattaa kuulostaa hassulta, että mitäs ihmeellistä tuossa on; lehmäthän syövät ruohoa. Mutta valitettava tosiasia nykypäivänä on, että maailmalla yleisesti käytetään viljoista sekä palko- ja öljykasveista valmistettua rehua karjan ruokkimiseen. Tälläinen rehu saattaa hyvin helposti sisältää myös GMO-kasveja, joista yleisimmät ovat maissi ja soija.
Maustetut versiot (suklaa, mansikka ja vanilja) on maustettu aidoilla raaka-aineilla eikä aromeja ole käytetty. Näiden kolmen version lisäksi saatavilla on myös maustamaton versio.

Kuva Puhdistamon-sivuilta.

Toinen uutuus, jonka aion testailla tulee myöskin Puhdistamolta - nimittäin Puhdistamon Eliksiiri.  Tuote sisältää amlamarjaa, männynkuorta, pakurikääpää, siitaketta sekä reishiä.
Amlamarja on erittäin C-vitamiinipitoinen, ja uutteena käytettynä pelkkä teelusikan kärjellinen sisältää 500 mg C-vitamiinia. Tämä C-vitamiinipommi uute löytyy tälläkin hetkellä omista kaapeista :)
Männynkuori on itselleni näistä ainesosista uusin, sillä sitä en ole vielä itse testaillut. Männynkuori on kuitenkin tietojen mukaan superia, sillä sen sisältämät polyfenolit auttavat kehoamme usealla eri tavalla. Sen avulla pystytään hillitsemään tulehduksia, rakentamaan kollageenia sekä samalla se toimii myös vahvana antioksidanttina.
Pakurikääpä  ja siitake ovat erinomaisia apuja mm. boostailemaan vastustuskykyä.
Reishi tunnetaan myös nimellä lakkakääpä. Reishi on myöskin adaptogeeni, ja erityisesti sitä on käytetty apuna stressin hallinnassa.
Varsinainen terveyspommi siis kyseessä. Tämä pitää ainakin hankkia omaan kaappiin heti kun vain saataville tulee :)

keskiviikko 26. lokakuuta 2016

Päivän treeni



Lämmittele hyvin ennen harjoitetta, ota lämmittelyyn mukaan sykkeen kohotuksen lisäksi muutamia lihaskuntoliikkeitä sekä dynaamisiavenytyksiä.
Lämmittelyn jälkeen seuraa 10-15 minuutin maastavedon harjoitteluosuus.
Varsinainen treeni tehdään crossfit-tyylisesti 10 minuutin EMOM-harjoituksena, joka tarkoittaa että jokaisella alkavalla minuutilla tehdään yksi kierros ja loppuaika levätään. Eli teet ensin viisi etuheilautusta kahvakuulalla vasemmalla kädellä, sen jälkeen viisi oikealla ja lopuksi yhden burpeen. Kun olet tehnyt kaikki liikkeet lepäät loppuajan ja kun harjoituksen toinen treeniminuutti käynnistyy aloitat kierron alusta. Kierroksia kertyy yhteensä 9.
Muista myös hyvä loppujäähdyttely treenin päätteeksi. :)